סין, שישי-שבת 18-19/4 - בבירת הפנדות צ'נגדו


בשישי בבוקר טסנו משיאן לצ'נגדו. על טיסה של שעה וחצי היו לנו שעתיים איחור. את כל השעתים האלה ישבנו במטוס, בהתחלה בגלל נוסע שאיחר ואח"כ בגלל ערפל מטורף שנחת עלינו. זה היה די מבאס אבל לפי סיפורים של אחרים "יצאנו בזול". 
הגענו רק אחר הצהריים לאכסנייה ולקחנו את המשך היום ממש באיזי. האכסניה נקראת Lazybones והיא ממש מקסימה. הילדון במיוחד התלהב – זו האכסניה הראשונה שלנו בסטייל תרמילאי "אמיתי", עם איזור זולה מגניב ומקום למינגלינג. אז ישבנו בזולה ושיחקנו רביעיות (רביעיות מדינות, אלא מה?) ובהמשך יצאנו לסיבוב קטן בסביבת האכסניה שנגמר בחריש עמוק בסופר קארפור הקרוב.


בזולה של הלייזי-בונס

אני מאד אוהבת לראות סופרים במדינות זרות. אמנם זה קארפור אבל זה לא צרפת. אין כמעט תוצרת מיובאת לפחות כזו המוכרת לנו, למשל פסטה מהסוג המוכר לנו לא מצאתי שם למרות שזה סופר ענק. מצד שני מחלקת פירות וירקות ענקית והתוצרת מאד יפה. בקומה הראשונה יש בגדים, כלי בית, צעצועים וכל זה, הכל במחירי ריצפה. לי זה הרבה יותר נעים מאשר קנייה בשווקים, בעיקר שלא מתמקחים..


בשבת קמנו ממש מוקדם כדי לצאת למרכז הפנדות. אכלנו ארוחת בוקר באכסניה. כמו שהזכרתי זה היה מקום נהדר למינגלינג ובאמת הכרנו זוג ממש נחמד, אוקאן ואמינה, תורכים שגרים באנגליה, שחלקנו איתם מונית ואח"כ גם הסתובבנו יחד רוב הזמן. הם זוג צעיר ללא ילדים אבל מאד התלהבו מהילדון שלי, למרות מחסום השפה. ההתלהבות היתה הדדית.

במרכז הפנדות היה ממש כייף. בהתחלה ראינו רק כמה פנדות בתוך מבנים, רואים אותן דרך זכוכית, והיינו מאד מאוכזבים, אבל יכול להיות שפשוט שם הן ישנות ועדיין לא הוציאו אותן למתחמים החיצוניים. אח"כ ראינו פנדה אחת ישנה על עץ, בפוזה בלתי אפשרית:


המשכנו, ואז ראינו את הדבר הכי מתוק: אמא וגור. הם שיחקו יחד ממש כמו שהילדון ואני היינו משחקים כשהיה קטן יותר ולפעמים היה בא אלי למיטה בבוקר. אח"כ נמאס לגור לשחק עם אמא והוא הלך לשוטט לבד.





במתחם הצמוד ראינו פנדה יושבת ולועסת במבוק ממש כמו שרואים תמיד בתמונות:




משם המשכנו לעוד מתחם פנדות וראינו כמה ואז עברנו למתחם פנדות אדומות. האדומות לא מופרדות מהמבקרים, יש להן חורים בגדר והן יכולות להגיע לשביל, כך שמתקבלת חוויה מאד קרובה איתן. בעיני הן לא מדהימות כמו פנדות, והילדון התאכזב מעט כי ציפה שהן יהיו יותר פעילות אך גם הן היו די במנוחה.




נפרדנו מזוג המטיילים וטיילנו עוד מעט במתחם הפנדות הגדולות, עד שמיצינו וחזרנו במונית לאכסניה.




הילדון כל כך התאהב בזולה של האכסנייה שהיה קשה להוציא אותו משם, אבל הצעה לטיול שופינג באיקאה ודקטלון תוציא אותו מכל מקום.. אז נסענו לשם. התחלנו באיקאה שם רק רצינו להתרשם, מה דומה (הרוב) ומה שונה (המחירים). אכלנו שם, אוכל די גרוע. עדיף בארץ.
מה דומה? העיצוב (לא רק מבחוץ)

מה שונה? המחירים (לא רק באוכל)

בדקטלון לעומת זאת יצאנו בשלל רב בעיקר לילדון. קינחנו את הבילוי ה"מערבי" שלנו בגיחה ל"ארצות הברית" -לסטארבקס.


גם בדקטלון העיצוב בדיוק כמו בסניפים באירופה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה