סין, רביעי 16/4 - שיאן היפה

הגענו לשיאן בבוקר ולמזלנו קיבלנו מייד חדר באכסניה היפה שלנו. זו אכסניה שנפתחה רק לפני כחודשיים והכל חדש ומפנק. המזרון במיטה מערבי! רך למדי אך לא מדי! גם הכריות נעימות כל כך. איזה כייף.

הזמנתי את האכסניה למרות מיקומה מחוץ לעיר העתיקה בזכות הביקורות המעולות והיא לא מאכזבת. שווה את שתי התחנות בתחתית שצריך לנסוע ממנה למרכז העתיקה.
למי שמחפש המלצות - הנה לינק לאכסניה באתר בוקינג.

העייפות מהשינה הלא טובה ברכבת נחתה עלי ונאלצתי לנמנם קצת בעוד הילדון מצייר לי קומיקס וגם משחק עם החתול שגר בקבלה. רק ב-12 יצאנו להכיר את העיר.

האטרקציות המפורסמות בעיר העתיקה של שיאן הן מגדל התוף ומגדל הפעמון, השוק המוסלמי והמסגד, וכן החומה השמורה היטב (חלקה משוחזרת אבל רובה באמת נשמרה).
המטרו של שיאן ממש חדיש וגם לא עמוס לפחות בשעה זו, תוך שתי דקות אנחנו בכיכר של מגדל הפעמון.

מגדל הפעמון (תצפית ממגדל התוף)

הצצנו עליו מבחוץ ואז החלטנו לעלות. סגרירי היום, הראות מסביב גרועה, אז את הנוף המובטח בזכות הטיפוס לא ראינו, אבל המגדל חביב ושווה ביקור.

תופים במגדל התוף

צהריים אכלנו "כרגיל" במקדו', יש סניף כל מטר בערך בסביבה, ואח"כ קינחנו בסטארבקס עם פרפוצינו תה ירוק! הילדון נהנה מקרואסון באיכות מערבית. סטארבקס יקרה מאד יחסית למחירים בסין, לדוגמא 15 יואן לקרואסון (כ 8.5 שח), אבל זהרחוק ממחירי בתי קפה מקבילים בארץ. זה היה הסטארבקס הראשון שלנו בסין (לא שבבייג'ין אין, אני מניחה, אבל איכשהו לא יצא. אולי כי סיירנו באיזורים פחות מרכזיים רוב הזמן). אחרי הראשון כבר באו עוד כמה וכמה ביקורים.

תחנת המשטרה בסמוך למגדל הפעמון

משם המשכנו למגדל התוף, מרחק קצר מאד.בשני המגדלים יש זמנים בהם מנגנים (בתופים או בפעמונים) אבל לא הצלחנו לקלוע על השעות האלה באף אחד משני המגדלים. הפעם התצפית יותר מוצלחת בזכות "מזרקה מרקדת" בסמוך.

היה קטע ממש משעשע במגדל. שני סינים צילמו את הילדון, זה כבר רגיל, ואז שאלו מאיפה אנחנו. אמרתי ישראל, הם התקשו להבין, ואז אחד קלט ואמר "אה, חיפה!".
זה היה הזוי לגמרי!

מהמגדל אנחנו נכנסים לשוק המוסלמי בחיפוש אחר המסגד. יקח לנו עוד יותר משעה למצוא אותו, אבל בדרך אנחנו נהנים מאד בשוק.

הרבה תמונות מהשוק המוסלמי
נראה לי כתהלוכת חתונה, שעברה ברחובות השוק

קונים קצת מזכרות ואפילו אוזרים אומץ לאכול שם. הילדון אוכל שיפוד בקר ואוהב מאד לשמחתי. ביקשנו לא חריף (בו-לה, חשוב לדעת) אבל עדיין זה היה מתובל תיבול שונה מהמוכר לבררן שלי. אני אוכלת כמה מתוקים שמזכירים דברים של הערבים. חלק טעים וחלק לא. בסוף הביקור אכלתי איזה תבשיל איטריות שעלה לי ביוקר בערב... הקאתי הכל ולקח זמן להתאושש.
בסופו של דבר מצאנו את המסגד. בעיני הוא ממש לא מאסט למרות מה שכתוב בכל מקום. נחמד וזהו. השוק שווה הרבה יותר.
במסגד פגשנו שתי קבוצות מאורגנות מישראל והתברר מהם שיש עוד נוספת בסביבה. היו שם כמה המומים לראות אותנו ככה מטיילים לבד, ואנחנו מצידנו היינו המומים לראות אותם, בכל הימים בייג'ינג פגשנו בסה"כ משפחה ישראלית אחת ופתאום 3 קבוצות.

המסגד

חזרנו די ממוטטים למלון. הילדון היה רעב והזמנתי לו לארוחת ערב פסטה בלי כלום. אני בדיוק התחלתי להרגיש ממש רע אז הוא ישב לבד לאכול במסעדה של המלון, בבגרות מדהימה. תענוג.