מוסקבה, יום 6

יום ראשון 24/5

הבוקר מתחיל מאוחר אחרי חגיגת האירוויזיון בלילה, ויש הרבה מה להספיק היום, גם את התוכנית של שבת שנדחתה וגם את התוכנית של היום. מרגישים שסוף הטיול מתקרב וכבר ברור שיש המון דברים במוסקבה שלא נספיק לראות הפעם. צריך לתעדף וניסיתי לבחור מקומות שאמורים להיות פעילים יותר בסופ"ש.


היעד הראשון שלנו הוא מדרחוב ארבאט. למרות ההשכמה המאוחרת יחסית עדיין הגענו קצת מוקדם מדי, המדרחוב לא שוקק כמו שהוא אמור להיות ביום ראשון ורק לקראת סוף הסיבוב שלנו שם הופיעו כמה אמני רחוב.
ישבנו לארוחת בוקר בבית קפה מעוצב יפה, במחיר תל אביבי לגמרי אבל שווה:




ניסיתי לעקוב אחרי המסלול של הלונלי פלאנט לארבאט, ואכן הצלחנו לאתר כמה בניינים מעניינים שזיהיתי מהמדריך, ועוד כמה וכמה בניינים שאין לי מושג מהם. אלה שזיהיתי הם:

בית הידידות עם עמי מדינות זרות, בהשראת טירה מספרד, ממש מול היציאה מתחנת ארבאטסקאיה:





בית מלניקוב, ברחוב קטן מקביל לארבאט, הבית הפרטי היחיד שנבנה בימי הקומוניסטים. בעל הבית הוא האדריכל, וצורתו שני גלילים. מצבו התחזוקתי גרוע, וחבל. מאד מעניין וחבל שלא ניתן להציץ גם בפנים:





בקצה המדרחוב בכיכר סמולנסקאיה נמצא בניין משרד החוץ הרוסי. בניין זה בגובה 172 מ' הוא מגורדי השחקים של סטאלין, המכונים משום מה באנגלית "האחיות של סטאלין", ואני קראתי להם "המפלצות של סטאלין". מרוב שהוא גדול ועמדנו קרוב לא היה לי סיכוי לצלם, אז אין תמונה.

מדרחוב ארבאט מציע גם אטרקציות לילדים, בית הפוך, בית הענק, פינת ליטוף חיות ועוד, רובם במספר 16 ברחוב. מכל המבחר הילדון בחר מבוך מראות. ניסיתי להניא אותו מכך, זה לא נשמע לי טוב, אבל הוא מאד רצה ונכנסנו. היה חם רותח בפנים וגם קצת מלחיץ.. אחרי כמה דקות הוא התחרט וביקש לצאת. מזל ששמרתי על הימין ומצאנו בקלות את הדרך החוצה. 




ועוד בארבאט.
Bard Cafe, בתוך אוטובוס:




וגם:







כאמור לקראת סוף הביקור המקום החל להיות שוקק יותר, רוכלי תמונות פרשו את מרכולתם הצבעונית, פסלי אדם נעמדו להם, אבל אנחנו כבר מיהרנו לתחנת המטרו לנסיעה ארוכה אל מחוץ למרכז העיר, לאיזור שנקרא איזמאילובו.

באיזמאילובו אפשר למצוא שתי אטרקציות צמודות. הקרמלין של איזמאילובו הוא מבנה של מצודה שנבנה אך ורק לצרכים תיירותיים וכן כקומפלקס לחתונות אזרחיות ולכן הוא מצועצע וחמוד.




במרכזו יש שחזור של כנסיית עץ רוסית מהסוג שהיה נפוץ במדינה טרם המהפכה.



יש שם מבחר מוזיאונים קטנים שיעניינו (אולי) דוברי רוסית בלבד. למרבה הצער מזג האויר לא האיר לנו פנים וגשם התחיל לרדת, כך שהיה כמעט ריק שם ולא היתה שום פעילות מעניינת באתר.
אבל לפני הגשם הספקנו לראות חבורת ילדים מפריחה בלונים וזה היה חמוד מאד:




ורכב חתונות, למרות שלא ראינו חתונות בביקור שלנו:




בצמוד למבנה הזה ישנם שני שווקים, שוק פשפשים גדול שלא הלכנו אליו, ושוק מזכרות חביב שם הצטיידנו במטריושקות ועוד כמה מזכרות ממוסקבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה